Upp i luften över stan!

 
Mot storstaden och min bästaste bästis!
 
 
 
XOXO inibell
 

En massa text om livet i allmänhet.
2013-01-14 kl. 15:53:11
Livet i allmänhet.

Okeeej då va det kanske dax för årets första riktigt inlägg! 
Vi kör någon from av punktlista för strukturera upp vad planen med mitt liv är.
 
Plugg:
  • Idag var jag på komvux här i stan för första gången, har min första engelska 6 lektion imorgon 8.20! Ojojoj. Måste ta bussen 07.30. Önska mig lycka till!
  • Från nu till sista maj kommer jag alltså läsa engelska 3 gånger i veckan i vanliga klassrumsstudier. 
  • Samtidigt som jag läser på schema ska jag fortsätta med mina distansstudier.
  • Just nu är det 4 veckor kvar av svenska 3. Håller på med en uppsats som det går riktigt dåligt med. Ingen aning om hur det kommer sluta, förhoppningsvis bra :)
  • Sedan när den är klar hoppas jag på (om jag får flytta fram en kursstart med två veckor) att jag ska hinna läsa Historia 1b, Filosofi 1 och Filosofi 2 innan sommarlovet tar vid den 1 Juli! Om jag lyckas med detta kommer jag seriöst vara nöjdaste flickan i stan när jag går på sommarlov för då har jag nämligen betat av ca 100 poäng mer än planerat denna termin :) (får jag C i alla kurser så kanske jag skriker lite av lycka också någon fin sommarnatt)
Hälsa:
  • Ska ta tag i träningen och kosten igen nu efter flera månaders fusk:
  • Promenader 3 gånger i veckan (hem från komvux, de är ändå typ 4 - 4.5 km
  • Gym 2 gånger i veckan (förhoppningsvis 3 men troligvis inte)
  • Bättre rutiner kring och kortare tid mellan frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsfika (min diabetes är nog inte jätteglad på mig)
  • SÖMN! Måste bättre mina sovrutiner nu. 
 
Mål med 2013:
  • Läsa minst 1 bok i månaden som inte har med skolarbete att göra.
  • Hålla rutiner på träningen så jag kan pressa mig mer och förhoppningsvis då bli lite starkare och bygga upp min konditon och uthållighet (Bonus om man tappar några cm på magmåttet, men inte min huvudfokus längre)
  • Lära mig mer om sömnad och mina symaskiner. Riktigt grundligt! Har beställt en superfin Sömnadsbok åt mig själv i julklapp, fick hem den för över en månad sen och har inte öppnat den än :(
  • Lära mig hantera stress och minska antalet stressmoment i min vardag genom att lägga upp ett veckoschema där plugg, träning OCH fritid alla får plats.
  • Hålla mig till schemat jag lägger upp! 
Sen väntar en massa toppen saker 2013, den ena är självklart Bon Jovi i maj, en annan är att jag HOPPAS jag och niklas kan fara till sthlm och se 30 seconds to mars i sommar och en tredje är en hemlis än så länge :)
 
Sådär ja, tror det var allt för tillfället. Som ni ser har jag en massa planer för mig, så ha lite överseende om jag inte skriver så ofta. :) Blir ändå glad när jag ser att det är några av er som kikar in med jämna mellanrum fast jag inte skrivit på länge! 
 
XOXO inibell