Upp i luften över stan!

 
Mot storstaden och min bästaste bästis!
 
 
 
XOXO inibell
 

Dagens + och -
2013-01-15 kl. 19:24:48
Livet i allmänhet.

Alltså jag måste vara lite väl skillad när det kommer till hitta kläder på rea. Igår såg jag nämligen ett par jeans på som jag tänkte passa på testa och införskaffa idag. Tänkt och gjort. Jag gick till Monki efter min lektion (brättar mer om den längre ner) och testar, de passar så jag tar på min mina byxor igen. Går mot kassan, ser en lila fin kofta och tänker nämnen! 100 kr, den måste jag ju testa. Tar mig en sväng i butiken (väldigt lite folk där runt 10.50) och plockar på mig en massa reaplagg och återvänder till provrummet igen. Slutar med att jag kommer hem med ett par jeans, tre stickade tröjor, en t-shirt och en kjol (som jag ska ha som klänning). Nämen oj vad dyrt de ska ha blivit tänker ni kanske. Men neeeej, ordinarie pris så skulle plaggen kostat mig ca 1900 kr. Men med rea på allt så slutade det med 620 kr. Fattar ni 620 kr för 6 plagg. Det vart dagens plus!
 
Dagens minus vart min middag. Tänkte börja leva lite mer på quorn eftersom de är fett mycket fibrer och protiner, nada fett och lite kolhydrater och tjaaa gott, så skulle jag göra en fin lite quornfärssås med svamp idag. MEN jag tänkte inte på att kanske först testa på en mindre mängd utan improviserade på hela förpackningen och slutresultatet vart.. ätbart.. men inge vidare! Så nu har jag 4 lådor svampfärs i frysen som jag måste "plåga i mig". Aja man lär så länge man lever xD
 
Sist så kan jag väll berätta lite om min första lektion då.
Det gick bra, det var bara en massa info idag. Läraren pratar enbart engelska med oss och vill då att vi ska prata engeskla med henne men även med varandra. Lite nervös men egentligen är det jättebra för i slutet på maj kanske det inte känns lite hemskt att prata när man gjort det 3 gånger i veckan :) Kurskamraterna kan jag inte heller säga mycket om förutom att folk är tråkiga. När vi skulle ropas upp ville läraren att vi skulle säga ett djur vi gillar alternativt hatar/har fobi för. Vi var 22 stycken. Alla förutom typ.. 6 sycken svarade I like dogs/ I like cats! Kom igen folket lite fantasi tack! xD Själv bidrog jag med Olws ! (tror faktiskt läraren kommer komma ihåg mig för det, hon såg glatt överraskad ut) På torsdag ska vi ha diagnoser sen börjar undervisningen på riktigt nästa vecka, tror det kommer gå jävligt bra för mig. För första gången är jag taggad på plugga engeskla och läraren verkar rätt ball faktiskt! :D
 
XOXO inibell