Upp i luften över stan!

 
Mot storstaden och min bästaste bästis!
 
 
 
XOXO inibell
 

Det gjorde min dag!
2012-11-01 kl. 23:36:10
Plugg

Läste i min svenskabok idag om stilistiska figurer och fick då läsa följande:
 
Dramatisk stegring
Ett skeende, eller ett förhållande, beskrivs i flera steg och för varje steg ökar effekten. Ofta använder man tre steg och den sista ska då vara en höjdpunkt t.ex. snygg, snyggare - Johnny Depp! 

Haha inte vad man väntar sig läsa i Handbok i svenska språket skriven av Ulf och Martin. Men kul va det, speciellt efterom jag är oerhört less just nu!  Fast vart lite glad nu ikväll när jag fick feedback på uppdraget, C! Weeehoo!
Som vanligt fick jag omdömet: Du kunde ha ägnat mer tanke på analysdelen.
Men kom igen! Hur lätt är det när man är begränsad till max 600 ord och ska få med 8 punkter? 
Nä men nöjd, fick komentaren "Lyckades bra" på filmrecensionen så, inte dåligt.
 
Nu har jag lagt upp en plan över hela del 5 så jag ska va färdig liite före jag behöver så jag slipper känna stress på sista delen som börjar om två veckor. Tror dessutom om inget oväntat händer att jag klarar det här utan förlänga kursen! He vore guld! 
 
Meeen nu äre dags att slagga, imorn är en fullplanerad dag! Upp klockan 9, frulle, gym, apoteket, biblioteket, lunch, sätta i hårfärg (kanske), sammanfatta 12 sidor, handla och sen blire kirra go middag med älsklingen (som förövrigt vart världens sötaste hela veckan). Så som ni hör, en massa saker som jag behöver energi åt! 
 
XOXO inibell