Upp i luften över stan!

 
Mot storstaden och min bästaste bästis!
 
 
 
XOXO inibell
 

Jag gillar mina symaskiner :]
2012-02-23 kl. 14:41:41
Kreativitet

Känner att jag inte vart på något riktigt blogghumör de senaste dagarna. Men idag tog jag och gjorde något som känns värt att skriva om. Har sagt några gånger tidigare i veckan att jag ska leta sömmen till idas klänning och idag såg jag till och göra de faktiskt. Va riktigt kul för va tvungen använda ett tillbehör jag aldrig testat förr och man skulle anväda 2 trådar istället för 4 som jag vanligtvis gör. Så nu har jag lärt mig hur man gör en smal rullkants sömm på overlocken. Känns riktigt bra och inser att det är dax att sätta mig ner och gå igenom mina symaskiner och testa på alla sömmar och inställningar som finns. Så jag liksom kan inställningarna ordentligt före jag sätter igång ett syprojekt, jag menar kan jag alla grundera så är det ju ett moment mindre att grubbla på när jag ska sy sen, nu är de lite; Hur va de jag gjorde det där? Vilken inställning ska jag ha nu? Fram med boken för kolla allt och de tar ju onödig tid och energi. Så mitt nya mål när jag inte har något bättre för mig är utforska symaskinerna. Har ju trådar och lite olika tygerer så kan testa och sy provbitar. Känns som en bra plan :)








XOXO inibell